אקנה וחברים – מחלות עור אחרות שכדאי להכיר

קיימים סוגים רבים של מחלות עור, אשר לעיתים מסווגות בטעות במחלת אקנה . מחלות אלה הן בעלות סימפטומים דומים למחלת אקנה – הם כוללים אדמומיות, פצעונים, יובש ועוד, אך אבחון לא נכון של מחלות אלה בתור אקנה,גורם לכך שאנשים הסובלים מהן לא מטפלים בעצמם כראוי, וכתוצאה מכך במקום לשפר את המצב הם רק מחריפים אותו.

בכתבה זו נפרט את מחלות העור שאנשים נוטים לבלבל אותם עם אקנה, ולהסביר על דרכי הטיפול המתאימות להן. חשוב לזכור, שבכל מקרה של הופעת פגע בעור כדאי לפנות לרופא עור, או קוסמטיקאית ולא להסתפק באבחון עצמי.

קשקשים זה לא אקנה

מסיבה לא מובנת, לעיתים קרובות אנשים נוטים לקשר בין אקנה לבין קשקשים, למרות שאין שום קשר בין שתי המחלות. אקנה נגרם כתוצאה מסתימה של נקבוביות העור על ידי תאי עור מתים ושמן, ואילו מקורם של קשקשים הוא פטרייה, שקיימת על הקרקפת וגורמת להתחלפות מהירה מידי של תאי עור.
הדבר שמשותף לפצעי אקנה ולקשקשים הוא שבמקרה של שניהם אנשים טועים לחשוב שהם נגרמים כתוצאה מחוסר היגיינה, ומנסים לטפל בהם על ידי ניקוי תכוף של האיזור. במציאות המקור להופעת הן אקנה והן קשקשים טמון בגורמים כמו תורשה, מצב הורמונלי, תזונה ועוד, וניקוי מוגזם של האיזור עלול רק להזיק לו.

אקזמה – גם לא אקנה

בעיה זו מתאפיינת בהופעת פריחה בעור, המלווה לעיתים גם בגירודים ונפיחות. מאפיינים אלה מזכירים לאנשים מאפיינים של אקנה , ומכאן נובע הבלבול. הגורמים לאקזמה הם בדרך כלל גירויים או אלרגיה, ובניגוד לפצעי אקנה אקזמה יכולה להיות כרונית וקשה לטיפול.
בדרך כלל אקזמה מופיעה כתוצאה מתורשה ולא משינויים הורמונאליים, כמו אקנה. עם זאת, הופעת אקזמה יכולה להיות מושפעת גם מגורמים סביבתיים, ולכן חשוב לאבחן אותה נכונה ולהעניק לה את הטיפול המתאים.

ציסטות ואקנה

מקרים חמורים של אקנה כוללים לעיתים התפתחות של פצעי אקנה לציסטות, שהן גידולים דלקתיים על גבי העור. בשונה מהן, ציסטות רגילות מקורן בשכבות עמוקות של העור, והן מורכבות בדרך כלל מגידולים שמתמלאים במוגלה שוב ושוב, גם לאחר שהיא מתרוקנת החוצה.
בניגוד לטיפול בציסטות אקנה , שהוא כוללני ואינו נקודתי, הטיפול בציסטות רגילות כולל הרחקה של כיס הציסטה, מפני שזו הדרך היחידה להבטיח שהציסטה לא תחזור.
ציסטות אינן מסוכנות לבריאות, אך חשוב לטפל בהן בהקדם, על מנת למנוע סבל מיותר וצלקות אפשריות בעתיד.

שיערות תת עוריות

לעיתים קרובות גילוח מרושל או סתם חוסר מזל, גורמים לצמיחת שיערות תת עוריות. שיערות אלה נבדלות משיערות רגילות, בכך שהן צומחות לתוך העור במקום החוצה, ובדרך זו גורמות להופעת פצעים אדומים, המזכירים במראם פצעי אקנה . גילוח נכון, תוך שימוש באמצעים מתאימים, כגון סכין גילוח חדש וקרם גילוח טוב, עוזרים להיפטר מתופעה זו, בעוד שבפצעי אקנה יש צורך לטפל באמצעים קוסמטיים ורפואיים.

טיפול נגד פצעי אקנה במור קליניק - אתם מוזמנים ליצור קשר לייעוץ וקביעת תור לטיפול נגד פצעי אקנה במכון הקוסמטיקה מור קליניק, מהמובילים בתחום טיפולי הפנים.