טיפול בכתמים על עור הפנים

כיצד נוצרים כתמים? 

צבע עורנו נקבע בעיקר אודות לפיגמנט הקרוי "מלנין". המלנין מצוי באפידרמיס, שהוא השכבה העליונה והחיצונית של עורנו.

אחת ממטרותיו של המלנין היא להגן על עורנו מפני קרינת השמש המזיקה.

המלנין סופג את הקרינה ומחזיר את קרני השמש החודרות אל העור באמצעות תהליך של רפלקציה, וכך מונע גרימת נזק לתאי העור החשופים לקרינה. בכל פעם שעורנו נחשף לאור השמש יוצר הגוף מלנין חדש במטרה להגן עליו. למעשה, תהליך היווצרות המלנין הוא מה שאנו נוהגים לכנות "שיזוף". אך לרוע המזל, לרוב פיזורם של הפיגמנטים בעורנו איננו אחיד, לעיתים ישנה הצטברות של פיגמנט דווקא באזור מסוים, וכך נוצר אותו כתם בלתי רצוי הקרוי בפינו "כתמי שמש" או כתמי עור".

הסיבות לפיזורם הלא אחיד של הפיגמנטים קשור במספר סיבות, כדוגמת: חשיפה ממושכת לשמש, נטילה של גלולות למניעת הריון, נטילה קבועה של הורמונים שונים, תרופות שונות, ועלית הנטייה לפיגמנטציה ככל שמתבגרים.


טיפול פנים נגד כתמים

הפתרונות השונים הקיימים בשוק לבעיית הפיגמנטציה וכתמי העור מבוססים על תהליך הטבעי של ייצור המלנין ועל הפרתו. האנזים טירוזינז הוא האחראי המרכזי לייצור המלנין באמצעות שימוש בחומצה האמינית טירוזין.
מרבית הטיפולים, כאמור, מבוססים על מניעה של פעולת הטירוזינז.

כשלב ראשון, כדי לבחור בטיפול במתאים, עליכם לבדוק עד כמה הפיגמנטציה בעור עמוקה. במרבית המקרים בהם הפיגמנטציה היא שטחית ומרוכזת בשכבת האפידרמיס, ניתן להשתמש בקרמים שונים להבהרה. אך לעיתים כתוצאה מהצטברות המלנין בשכבת הדרמיס העמוקה, נדרש טיפול מעמיק יותר, לרוב באמצעות קרן לייזר או על-ידי קילוף כימי.

 

טיפולים נפוצים בכתמי עור:

• שימוש בקרם הגנה – הדרך היעילה ביותר למנוע היווצרותם של כתמי עור היא שימוש עקבי בקרם נגד קרינת השמש עם מקדם הגנה SPF 15 לפחות, הכולל גם הגנה מקרני UVA . שימוש בקרמים שונים להבהרה או אפילו בלייזר או בפילינג כימי ללא הקפדה על מריחת קרם הגנה לאחר מכן, עלול לגרום להופעתם של כתמים חדשים.

• טיפול הבהרה באינפרא אדום או בפילינג כימי – הטיפול באמצעות שיוף על-ידי קרן אינפרא או באמצעות פילינג כימי עמוק מתאים, כאמור, למקרים בהם כתמי העור נמצאים בשכבת הדרמיס. אולם תוצאות הטיפולים במקרים אלה אינן מובטחות בייחוד לכהי עור ואף עלולות לגרום לבעיות שונות. לפני הטיפול חשוב להתייעץ עם רופא עור, ולברר האם הוא מתאים לעורכם.

• טיפול באמצעות חומצות אלפא הידרוקסיות – החומצות ההידרוקסיות בריכוז מקובל של 4% עד 10% אינן יעילות בטיפול הבהרת כתמי עור ובעיכוב יצירת המלנין אך שילובן עם חומרים אחרים, כדוגמת הידרוקינון, חומצה קוג'ית, או חומצה אזלאית מוביל לשיפור ניכר במראה העור הסובל מנזקי שמש, והן אף יעילות מאוד ביצירת ספיגה טובה של לחות ורכיבים אחרים בעור. פילינג באמצעות חומצות אלפא הידרוקסיות בריכוז של 50% מוביל לתוצאות טובות מאוד בהסרת כתמי עור אך רק רופא מורשה לבצעו.

• טיפול באמצעות מכונת Cryo Dermie – טיפול בכתמי העור באמצעות Cryo Dermie הוא יעיל מאוד. השילוב בין טמפרטורה נמוכה של מינוס חמש מעלות וחומרים קריו-אקטיביים משפר לא רק את מראה הפנים ומסייע להעלמת קמטים אלא גם מעלים לגמרי את כתמי השמש שהצטברו על העור.

כל הטיפולים המוזכרים אצל יהודית הקוסמטיקאית

לייעוץ לגבי טיפול בכתמים התקשרו ליהודית   052-8705343

תמונה של אישה

Leave a comment